Friday, June 17, 2011

Sejarah Sebenar Ketamadunan Manusia


Mari kita lihat sejarah ketamadunan manusia. Mari kita lihat garis masa pra sejarah yang telah diajar kepada kita:

i) Zaman Batu (-paleolitik,- mesolitik, - neolitik)

ii) Zaman Gangsa

iii) Zaman logam

iv) Zaman moden

Kita sering menyangka bahawa kita bermula dengan zaman batu, kononnya manusia pada zaman itu tidak tahu apa-apa, malah tidak tahu bercakap, tetapi berkembang sedikit demi sedikit mencapai kemajuan dan akhirnya memasuki zaman moden seperti yang ada sekarang ini. Itulah yang dipercayai oleh majoriti manusia pada masa ini. Tanyalah kepada siapa saja, mereka akan menjawab seperti ini.

Apabila disebut zaman purba; meraka akan membayangkan semua orang tinggal di dalam gua, tetapi lupakah anda bahawa Kaabah dan Masjidil Aqsa didirikan oleh Nabi Adam as sebagaimana yang disampaikan oleh Rasulullah saw dalam hadis?

Dan ini bermakna masa itu manusia sudah pandai membina bangunan, adakah mereka tinggal dalam gua batu seperti binatang? Malah nabi Adam as sudah pandai berkata-kata dan berpakaian dan bertindak waras seperti manusia yang sudah ada pada ketika ini. Apakah nabi Adam as diturunkan ke bumi dalam keadaan hina tanpa ilmu?

Nabi Nuh pula telah membina bahtera yang besar, (ditunjukkan binaan pada zaman kaum madyan, kaum firaun). Sebuah artifak ditemui dalam tamadun Babylon dan setelah dikaji, itu merupakan sebuah bateri, dan ini menunjukkan kerajaan Babylon kuno telah menggunakan tenaga elekterik berjuta-juta tahun dahulu.

Ditunjukkan sebuah lukisan dalam tamadun purba Mesir, di sana ada lukisan kapal terbang.

Adakah zaman-zaman tadi tidak wujud? Istilah-istilah itu cuma satu pembohongan. Siapakah dalangnya?

Itulah Charles Darwin dan para pendokong teori evolusi. Evolusi adalah pembohongan. Jadi menjadi keperluan kita mengethui sejarah SEBENAR kita.

Al-Quran hanya menyebut nama para nabi sebagai ukuran masa dalam sejarah seperti : Adam, Idris, Nuh , Hud, Salih, Ibrahim, Luth, Ismail, Ishak, Yaakub, Yusuf, Ayub, Syu'aib, Musa, Harun, Zulkifli Daud, Sulaiman Ilyas, Ilyasa', Yunus, Zakariya, Yahya 'Isa, dan Muhammad s.a.w


Video Link : Pembongkaran misteri tamadun manusia melalui Al-quran

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...